När livet står stilla

Just nu ligger jag i sängen bland massa gosefiltar och läser i SO boken. Anledningen till värför jag krypt ner i sängen och gömt mig är att det är så fruktansvärt kallt i mitt hus just nu... Ush, kyla och mörker är långt ifrån min grej. Pratade med en kompis idag som sa att det känns som att man är fast i alla rutiner på vintern och att man aldrig riktigt "lever". Det var precis det jag tänkt på igår och tidigare idag. Allt är så förbannat tråkigt under dessa mörka dystra månaderna. Det känns som att livet och vardagen blir till något jobbigt man gärna tar sig igenom fort, dag efter dag.

Tur att helgerna finns där som små oaser i öknen. Och för att inte tala om hur mycket jag ser fram emot dagen vi har julavslutning. Happy days!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0